Δ' Τάξη


  Σχ. Έτος 2020-2021
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός :Παπαδάκη Μαρία


  Σχ. Έτος 2018-2019
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός :Παπαδάκη Μαρία
ΜΑΙΟΣ 2019
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ
Οι μαθητές της Δ΄σε συνεργασία με τους μαθητές της Ε΄ έστησαν πολύ παραστατικά διάφορα είδη μουσείων και μέσα από παιχνίδια γνώρισαν στους συμμαθητές τους τα μουσεία













ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ  2019
Μελετώντας το καπλάνι της Βιτρίνας














ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2018

Διαβάζοντας γίνονται πολλά...















Σχ Έτος 2017-2018

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός:Μαρινάκη Μάνια


ΜΑΡΤΙΟΣ 2018

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ



Στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης τα παιδιά της Δ΄τάξης ανακύκλωσαν χαρτί σε συνεργασία με το ΚΠΕ Αρχανών.




ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2018


ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΧΑΜΕΛΙΝ από το Σχήμα Επτά
 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΙΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ
Σοφία Δερμιτζάκη, Ελένη Στρατάκη
από τους μαθητές της Δ΄τάξης με τη συνεργασία της εκπαιδευτικού Κουφάκη Στέλα



-  Γιατί γίνατε ηθοποιός;
- Σοφία: Γιατί νομίζω ότι δε θα μπορούσα να γίνω τίποτε άλλο στη ζωή μου. Γιατί το αγαπώ, γιατί μου αρέσει, δεν μπορώ να με φανταστώ να κάνω κάτι άλλο.
-Ελένη: Το ίδιο ισχύει και για μένα, ηθοποιός ήθελα να γίνω από όταν ήμουν στη δικιά σας ηλικία.
- Πώς νιώθετε την ώρα της παράστασης;
- Ελένη: Δεν ξέρω πώς να εκφράσω αυτό που νιώθεις στη σκηνή! Επειδή αλλάζεις χαρακτήρες εκείνη τη στιγμή που παίζεις, αναγκαστικά νιώθεις όπως νιώθει αυτός ο χαρακτήρας εκείνη τη στιγμή. Είναι περίεργο! Το μόνο πράγμα που δε νιώθεις, όσο κι αν σας φαίνεται παράξενο, είναι άγχος. Άγχος νιώθεις πριν ανέβεις στη σκηνή. Μετά το ξεχνάς.
-Σοφία: Είναι μια πολύ μαγική διαδικασία όλο αυτό που συμβαίνει πάνω στη σκηνή. Αν αισθάνεσαι ότι έχεις ενέργεια, ότι παίζεις καλά εκείνη την ημέρα, είναι μαγικό το συναίσθημα. Αν αισθάνεσαι ότι δεν παίζεις καλά, νιώθεις πολύ άβολα και θες να σηκωθείς να φύγεις από τη σκηνή. Γι αυτό πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος από πριν, για να μπορείς να βγεις στη σκηνή και να νιώθεις όμορφα, να μην έχεις αισθήματα ανασφάλειας.
 - Πώς νιώσατε ως μουγγή που οι άλλοι δε σας καταλάβαιναν;
- Ελένη: ένιωσα έστω και για λίγο πώς είναι να είσαι σαν αυτούς τους ανθρώπους που δεν ακούνε ή δε μιλάνε και πρέπει να κάνουν οτιδήποτε (νοήματα κλπ) για να τους καταλάβουν οι άλλοι. Ένιωσα παράξενα, αλλά ένιωσα και ωραία, γιατί μου άρεσε που έκανα κάτι τόσο όμορφο για να με καταλάβουν οι άλλοι, και το ότι μπήκα στη θέση κάποιου άλλου, που δε μιλάει και δεν ακούει, και κατάλαβα έναν άλλο άνθρωπο.
-Προτιμάτε να παίζετε κωμωδία ή δράμα;
-Σοφία: Εγώ προτιμώ δράμα. Κι η κωμωδία μου αρέσει, αρκεί να είναι μια καλή κωμωδία, αν βρω μια πολύ έξυπνη κωμωδία θα μου αρέσει πολύ να παίξω. Αλλά με συγκινεί πιο πολύ το δράμα.
-Ελένη: Ανάλογα το έργο, δε με νοιάζει αν είναι κωμωδία ή δράμα, αρκεί να είναι ένα ωραίο, καλό έργο.
- Από το 1 εως το 10, με πόσο θα βαθμολογούσατε την παράστασή σας;
- Σοφία: Εμείς που είμαστε πάνω και παίζουμε, δεν μπορούμε να τη δούμε από κάτω ολοκληρωμένη για να τη βαθμολογήσουμε, δεν μπορούμε δηλαδή να καταλάβουμε απόλυτα τις ατέλειες. Όμως δε θα έβαζα δέκα, γιατί καμία παράσταση στο θέατρο, ποτέ, δεν μπορεί να φτάσει το τέλειο. Πάντα θα υπάρχει κάτι που μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερα.
 -Ξέρετε να παίζετε μουσική ή μάθατε για τις ανάγκες του έργου;
- Ελένη: Πιάνο δεν ξέρω, με έβαλαν να μάθω για τις ανάγκες του έργου. Αυτό με έκανε να θέλω να μάθω γενικά πιάνο, δηλαδή θα ξεκινήσω μαθήματα πιάνου σε λίγο καιρό. Ξέρω να παίζω παραδοσιακά κρουστά, αλλά πιάνο δεν έπαιζα ποτέ.
-Σοφία: Εγώ να πω για τη φλογέρα που έπαιξα; Φλογέρα έκανα στο Δημοτικό, είχα κάνει 6 χρόνια φλογέρα και από τότε τη θυμάμαι!
-Πόσο χρόνο σας πήρε για να ετοιμάσετε την παράσταση;
  -Σοφία: Δυο μήνες κάναμε πρόβες. Δυο μήνες, 5-6 ώρες την ημέρα, κάθε μέρα. Περίπου τόσο χρειάζεται για να φτιάξεις μια παράσταση. 
-        Ποιος έγραψε τους στίχους και τη μουσική των τραγουδιών της παράστασης;
-        Οι στίχοι υπήρχαν στο κείμενο από το Θωμά Μοσχόπουλο, το συγγραφέα του έργου, και τη μουσική την έγραψε ο Άγγελος Αρβανίτης, που είναι μουσικός και ζει και εργάζεται εδώ στο Ηράκλειο.
-Ποιος είναι ο αγαπημένος σας χαρακτήρας από το έργο;
- Σοφία: Δεν το έχω σκεφτεί... ο ιππότης!
-Ελένη: Ο αυλητής.
-Δηλαδή αν δεν ήσασταν η μουγγή θα θέλατε να παίξετε τον αυλητή;
Ελένη: Ναι, θα ήθελα να είμαι ο αυλητής, μου αρέσει πολύ αυτός ο χαρακτήρας!
-Πώς μπορείτε και θυμόσαστε όλα σας τα λόγια απ' έξω;
-        Σοφία: Με πολλή επανάληψη, πολύ διάβασμα, πολλές πρόβες. Δεν τα μαθαίνουμε ΠΟΤΕ παπαγαλία! Πολλές επαναλήψεις, να καταλάβουμε τι λέμε, να περάσει στο μυαλουδάκι μας.
-        Ελένη: Και μας βοηθάει πάρα πολύ να διαβάζουμε μαζί, έτσι τα μαθαίνουμε και πιο εύκολα.
-Πώς επιλέγετε ένα κείμενο για να το ανεβάσετε στο θέατρο;
-        Ελένη: Αρχικά πρέπει να μας αρέσει, με το τι μηνύματα περνάει.
-        Σοφία: Να μας συγκινεί ένα κείμενο, να μιλάει στην ψυχούλα μας. Εξαρτάται, αν βρισκόμαστε ας πούμε σε μια πολύ χαρούμενη περίοδο της ζωής μας, μπορεί να διαλέξουμε να κάνουμε μια ωραία κωμωδία. Αν είμαστε λίγο πιο θλιμμένοι μας αγγίζουν κείμενα πιο δραματικά.
-        Πώς μπορείτε να μη γελάτε όταν λέτε αστεία;
-        Σοφία: Μπορείς να μη γελάς όταν είσαι πολύ συγκεντρωμένος σε αυτό που κάνεις.Ή μπορεί και να γελάσεις λίγο και να σου φύγει. Η Ελένη δε μπορεί!
-        Ελένη:  Σε μια κωμωδία -ναι, με πιάνουν τα γέλια, δεν μπορώ να κρατηθώ! Κάνω τα πάντα για να μη φανώ!
-        Σοφία: Αμα πάρεις βαθιές ανάσες την ώρα που σε πιάνει, σου περνάει.
-Τα παιδιά  στο έργο φεύγουν. Τι συμβουλή θα θέλατε να δώσετε στους γονείς;
-        Ελένη: Λιγότερα “μη” και “πρέπει”. Όχι καθόλου, αλλά λιγότερα, για να μάθει το παιδί περισσότερα. Γιατί λένε καμιά φορά, “αν δεν πάθεις, δε θα μάθεις”. Αλλά όχι και καθόλου. Γιατί, η μαμά και ο μπαμπάς, αν δε βάλουν λίγο το χεράκι τους να σας πουν “μην το κάνεις τώρα αυτό, γιατί δε χρειάζεται, δεν πρέπει”...πρέπει να το κάνουν κι αυτό! Αλλά όταν το κάνουν σε υπερβολικό βαθμό, τότε και το παιδί πιέζεται, και δε μαθαίνει κατά τη γνώμη μου.
-        Σοφία: Εγώ θα συμβούλευα τους γονείς να παίζουν περισσότερο με τα παιδιά τους. Να παίζουν κι όλα τα άλλα έρχονται!













                                                                  ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2018

Υπεύθυνη Θεατρικής Αγωγής Νικολέτα Δάφνου

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2017
Χριστουγεννιάτικες κατασκευές
               


ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2017

Μαθητιάδα  2017  
Παγκρήτιο Στάδιο










                                     
Θεατρικό παιχνίδι "Ασκήσεις χαλάρωσης" 
Υπεύθυνη Θεατρικής αγωγής Νικολέτα Δάφνου





Θεατρικό παιχνίδι με θέμα τα συναισθήματα από την υπεύθυνη Θεατρικής αγωγής Νικολέτα Δάφνου




 Σχ Έτος 2016-2017
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός:Μαρινάκη Μάνια

Η Κυρά-Σαρακοστή

Σε συνεργασία με την Α΄τάξη  φτιάξαμε τη δική μας σαρακοστή. Μιλήσαμε για το έθιμο και την πήραμε σπίτι μας.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου