ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

Σχέδιο ετοιμότητας αντισεισμικής προστασίας

  1ου Δημ.Σχολείου Ηρακλείου


Κατάρτιση Σχεδίου: Γίνεται σύσκεψη όλου του προσωπικού, με αντικείμενο « Μέτρα αντισεισμικής προστασίας ». Εξετάζονται οι ιδιαιτερότητες του κτιρίου και του αύλειου χώρου, οι ευθύνες που αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου και  καταρτίζεται  το σχέδιο ετοιμότητας για την καλύτερη προστασία και φύλαξη σε περίπτωση σεισμού.

Α΄ Ενέργειες πριν από το σεισμό.
  1. Λεπτομερειακή ενημέρωση του διδακτικού προσωπικού  για το σχέδιο του σεισμού.
  2. Ενημέρωση των μαθητών κάθε τάξης από τον υπεύθυνο δάσκαλο για τον τρόπο δράσης.
  3. Μαθητές και εκπαιδευτικοί έρχονται σε γνωριμία με όλο το σχολικό χώρο: εσωτερική  σκάλα, είσοδοι, έξοδοι, διαδρομές γρήγορης και ασφαλούς εγκατάλειψης του κτιρίου, αύλειος χώρος, χώρος συγκέντρωσης.
  4. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν τη χρήση των διακοπτών ηλεκτρικού και νερού καθώς και των πυροσβεστήρων.
  5. Ελέγχεται να μην υπάρχουν μεγάλα αντικείμενα σε υψηλά σημεία.
  6. Ασφαλίζεται το αρχείο του σχολείου.
  7. Συγκεντρώνεται υλικό Α΄ βοηθειών και τοποθετείται σε ένα  μεταλλικό κουτί, στο χώρο του γραφείο του συλλόγου διδασκόντων και  σε σακίδιο στο χώρο του ισογείου του σχολείου.
  8. Ελέγχεται καθημερινά η ελεύθερη έξοδος από την κύρια έξοδο του κτιρίου η οποία καθημερινά είναι ανοικτή (η κεντρική πόρτα εξόδου ανοίγει προς τα μέσα)
  9. Ενημέρωση των γονέων για την παραλαβή των μαθητών σε περίπτωση σεισμού.
  10. Ενημερώνοντας τους μαθητές μας με ασκήσεις ετοιμότητας σε τακτά χρονικά διαστήματα, προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του σεισμού σαν ένα φυσικό φαινόμενο και να εξοικειωθούμε με τις απαραίτητες ενέργειες προς αποφυγή πανικού.

Β΄ Ενέργειες κατά και μετά το σεισμό.
                α. Αν ο σεισμός γίνει την ώρα του διαλείμματος.
1.       Κατά την ώρα του διαλείμματος όλοι οι μαθητές βρίσκονται στο      προαύλιο του σχολείου.

2.       Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί συγκεντρώνουν τους μαθητές στο σημείο συγκέντρωσης που είναι ήδη γνωστό (νότια πλευρά της αυλής  στο γήπεδο του βόλεϋ.


Ø  Όλοι όσοι βρίσκονται μέσα στο κτήριο (εκπ/κοί, μαθητές, γονείς) καλύπτονται σε ασφαλή σημεία (κάτω από γραφεία, θρανία). Στη συνέχεια κατευθύνονται στους προκαθορισμένους τόπους συγκέντρωσης στο προαύλιο του σχολείου στον ελάχιστο δυνατό χρόνο. Προσεισμικά οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί θα πρέπει να φροντίζουν καθημερινά για την υποχρεωτική απομάκρυνση των μαθητών  από τις αίθουσες, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.
3.       Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί κάθε ορόφου θα πρέπει μετά τη λήξη του σεισμού και πριν εκκενώσουν το κτίριο να ελέγξουν τις αίθουσες και τους άλλους χώρους του ορόφου για να επιβεβαιώσουν ότι δεν  έχουν  παραμείνει παιδιά .


4.       Η Δ/ντρια, αφού ελέγξει τους χώρους του ισογείου και πρώτου ορόφου για τυχόν εγκλωβισμένους και κλείσει τον διακόπτη του ηλεκτρικού ρεύματος κατευθύνεται στο χώρο συγκέντρωσης.




β. Αν ο σεισμός γίνει κατά την ώρα διαλείμματος βροχερής ημέρας κατά την οποία  οι μαθητές παραμένουν στο κτίριο.
1.      Οι εφημερεύοντες εκπ/κοί φωνάζουν «σεισμός» και καλούν τους μαθητές  να καλυφθούν σε ασφαλή σημεία  ή να καλύψουν τα κεφάλια τους με τα χέρια τους ,για όσο χρόνο διαρκούν οι δονήσεις, και στη συνέχεια κατευθύνονται προς την έξοδο του κτηρίου  και με τη βοήθεια και των άλλων εκπαιδευτικών του σχολείου, οδηγούν  γρήγορα τους μαθητές  , αλλά χωρίς πανικό στο προαύλιο και στο γνωστό χώρο συγκέντρωσης.

γ. Αν ο σεισμός γίνει την ώρα του μαθήματος.
   1. Ο εκπαιδευτικός κάθε τάξης δίνει το παράγγελμα «σεισμός».                        Μπαίνουν όλοι κάτω από τα θρανία χωρίς πανικό και παραμένουν εκεί μέχρι να τελειώσει ο σεισμός.
2. Η Δ/ντρια κλείνει το γενικό διακόπτη του ηλεκτρικού στο ισόγειο.
3. Με το τέλος των σεισμικών δονήσεων δίνεται από τη Δ/ντρια το σήμα εκκένωσης του κτηρίου (τρία παρατεταμένα σφυρίγματα )
 4.Εάν κατά τη διάρκεια της εκκένωσης του σχολικού κτιρίου εκδηλωθεί κάποιος νέος          σεισμός σταματά άμεσα η εκκένωση του κτιρίου, και θα πρέπει να ακολουθηθεί από όλους ξανά η βασική οδηγία αυτοπροστασίας: "Μένω στο χώρο που βρίσκομαι, σκύβω, καλύπτομαι και παραμένω στη θέση μου μέχρι να τελειώσει ο σεισμός". Μετά συνεχίζεται η διαδικασία εκκένωσης με την εξής σειρά χωρίς πανικό.

Ισόγειο:
Οι μαθητές που θα βρίσκονται στη αίθουσα 1 βγαίνουν από την αίθουσα  τους, μαζί με τον εκπαιδευτικό και κατευθύνονται  στο χώρο συγκέντρωσης (νότια πλευρά της αυλής).
Οι μαθητές που βρίσκονται στην αίθουσα 2 βγαίνουν από την αίθουσα  τους και κατευθύνονται  στο χώρο συγκέντρωσης (νότια πλευρά της αυλής).
Η έξοδος των μαθητών του ισογείου γίνεται  μετά το σύνθημα εκκένωσης του κτηρίου .
Α΄όροφος
Οι μαθητές κατεβαίνουν από τη σκάλα με προσοχή, ασφάλεια και ηρεμία οδηγούμενοι από τους δασκάλους τους με την εξής σειρά:  (α) οι μαθητές που βρίσκονται στην αίθουσα 8 ,β) οι μαθητές του τμήματος Ένταξης αίθουσα 9 ,γ)οι μαθητές που τυχόν υπάρχουν στην αίθουσα 11 Εικαστικών, δ) οι μαθητές  που βρίσκονται την αίθουσα 12, ε) οι μαθητές από την αίθουσα 14 και ζ) οι μαθητές  από την αίθουσα 13. )
Οι μαθητές που βρίσκονται στην αίθουσα 4  και όσοι βρίσκονται στην αίθουσα Βιβλιοθήκης, βγαίνουν από τις τάξεις με τη συνοδεία των δασκάλων και κατευθύνονται στο χώρο συγκέντρωσης.
Οι μαθητές  οι οποίοι κατά την ώρα του σεισμού έχουν Γυμναστική οδηγούνται μετά το τέλος του σεισμού  στο χώρο συγκέντρωσης.
Με την ολοκλήρωση της εξόδου η Δ/ντρια ελέγχει τους χώρους του ισογείου και του πρώτου ορόφου για να βεβαιωθεί ότι όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί έχουν εγκαταλείψει το κτήριο.
4.       Γίνεται καταμέτρηση των μαθητών από τους δασκάλους των τάξεων στο χώρο συγκέντρωσης και ελέγχεται η σωματική τους κατάσταση, για τυχόν μικροτραυματισμούς, οι οποίοι αντιμετωπίζονται από τους εκπαιδευτικούς: Μανασσάκη Χαρίκλεια, Mαρινάκη Μαρία, Παπαδάκη Μαρία και Βολονάκη Δημήτρη .
5.        Οι Κάνη Άννα ,Μπουρνίκου Αικατερίνη, Καφετζάκης Μιχαήλ και Σουλικτσίδης Κυριάκος είναι υπεύθυνοι για τα δίκτυα νερούρεύματος και για την πυρόσβεση. Αν εκδηλωθεί φωτιά η ομάδα πυρασφάλειας, αναλαμβάνει αμέσως δράση .
6.      Οι Τζιράκη Ευαγγελία, η Κλινάκη Ελευθερία, Παπαστεφανάκη Φανή και Ζαιμάκης Δημήτρης είναι υπεύθυνοι για την επικοινωνία , την ενημέρωση των γονέων και για την ασφαλή αποχώρηση των μαθητών από το χώρο του σχολείου. Καταστάσεις με τα  στοιχεία επικοινωνίας των γονέων των μαθητών υπάρχουν σε ειδικό φάκελο στο γραφείο των δασκάλων και σε κάθε τάξη.
7.       Σε περίπτωση σοβαρών τραυματισμών ή εγκλωβισμού μαθητών – εκπαιδευτικών μέσα στο σχολείο, η Δ/ντρια επικοινωνεί και ζητά βοήθεια από Πυροσβεστική Υπηρεσία, Νοσοκομείο, Αστυνομική Δ/νση, ενημερώνοντας ταυτόχρονα τη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης. Γίνεται προσπάθεια απεγκλωβισμού και ψυχολογικής στήριξης σε όσους το χρειάζονται από  τους: Χαιρέτη Ελένη , Τσεργούλα Στέλλα.
8. Υπεύθυνοι ελέγχου για παραμονή μαθητών στο κτίριο και στις τουαλέτες είναι :Πανσεληνάς Γεωργιος και Τομασέν Ναυσικά
9.       Συντονιστής εφαρμογής του σχεδίου ορίζεται η Δ/ντρια, σε περίπτωση απουσίας της ο αρχαιότερος υπηρεσιακά εκπαιδευτικός η Παπαδάκη Μαρία και σε περίπτωση απουσίας της η αρχαιότερη υπηρεσιακά Μανασσάκη Χαρίκλεια.
10.      Οι εκπαιδευτικοί παραμένουν υποχρεωτικά στο χώρο του σχολείου μέχρι να αποχωρήσει με ασφάλεια και ο τελευταίος μαθητής και ενημερωθούν από τη Δ/ντρια του Σχολείου ότι η κατάσταση έκτακτης ανάγκης έχει λήξει.
11.   Αν συνθήκες παραμονής στο σχολείο είναι δύσκολες και μπορούν τα παιδιά να μεταφερθούν στο Στάδιο στη Χανιόπορτα, τότε μεταφέρονται στον συγκεκριμένο χώρο με τη συνοδεία των δασκάλων τους και οι γονείς τα παραλαμβάνουν από εκεί.



δ. Αν ο σεισμός γίνει την ώρα λειτουργίας του τμήματος του ολοήμερου σχολείου(13.15- 16.15).

Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του ολοήμερου  που έχει οριστεί για κάθε μέρα, κλείνει τους διακόπτες ρεύματος και νερού  και με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στο Ολοήμερο και βρίσκονται στο σχολείο τη μέρα εκείνη, οδηγούν, μετά το  σεισμό, τους μαθητές από τις αίθουσες του ισογείου στο χώρο συγκέντρωσης , αφού έχουν εφαρμόσει τις σχετικές οδηγίες και ενεργούν σύμφωνα με όσα περιγράφονται παραπάνω , ενημερώνοντας άμεσα τη  Δ/ντρια   του Σχολείου και τις  αρμόδιες αρχές αν χρειάζεται.

ε. Μεταστέγαση Σχολείου .
Σε περίπτωση που διαπιστώσουμε ζημιές στο διδακτήριο θα ειδοποιηθεί αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία του Νομού που θα αποφασίσει για την καταλληλότητα του κτιρίου.

Η Διευθύντρια του Σχολείου
Πανακάκη Ελένη





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου